ضدعفونی آب استخر به روش يون سازي يكي از شیوه های نوین جهت حذف میکروارگانیزمهای موجود در آب مانند ميكروبها، ویروسها و باکتري ها است. هرچند خاصیت ميكروب زدایی فلزاتی چون نقره و مس از زمانهای قدیم بر انسانها پوشیده نبوده است ولی از ظهور اولین سیستم های تجاری تا کنون زمان زیادی نمیگذرد. این روشها برای اولین بار توسط موسسات تحقیقاتی فضایی بعنوان روشی جهت جایگزینی کلر در تصفیه آب استفاده شده ولی به مرور زمان و با توجه به اساس عملکرد و مزایای فراوانی ضدعفونی آب استخر که نسبت به روشهای معمول گند زدایی در این تکنولوژی وجود دارد، جایگاه مناسبی در بازار تجاری برای آن لحاظ شده و به سرعت در حال گسترش میباشد.

موارد کاربرد

تصفیه آب استخر و جکوزی

با استفاده از NECON، کلر و دیگر مواد شیمیایی را از استخر خود تبعید کنید! اگر صاحب استخر هستید، خانواده و میهمانانتان می توانند از استخری عالی با آب تمیز و عاری از مواد شیمیایی  لذت ببرند.

استخر های شنا (اعم از عمومی یا خصوصی) از مهمترین کاربردهای NECON هستند. استخر یک محیط آبی است و در حالت عادی چنین محیطی قابلیت انتقال انواع بیماریها را دارد. در استخر ها آب برای مدت نسبتا طولانی در محیطی با دمای کمابیش ثابت ( و آماده برای رشد انواع میکروارگانیسم) نگهداری می شود. به همه این دلایل تمیز نگه داشتن آب استخر از طریق یک سیستم ضدعفونی کارا و ماندگار بسیار مهم است. ماندگاری عامل ضدعفونی از آن جهت اهمیت دارد که آلودگی میکروبی به محض ورود به استخر از بین برود (نه پس از عبور از تجهیزات ضدعفونی شبیه لامپهای ماوراء بنفش)

مسئولین استخرهای عمومی با بهره مندی از NECON – حتی در شرایط پیک مصرف- محیط آبی سالم و عاری از انواع آلودگی های بیولوژیک خواهند داشت و این یعنی تجربه ای خوب و به یاد ماندنی برای مشتریانی که دیگر نگران روشهای سنتی ضدعفونی (کلر،  UV و  … ) و عوارض و خطرات آن نیستند. رضایت مشتریان به معنای وفاداری آنها و رشد درآمد خواهد بود پس لازم نیست هزینه های اولیه صاحبان استخرهای عمومی را نگران کند.

برای شناگران – اعم از حرفه ای و در حال آموزش – دانستن این نکته جالب و اطمینان بخش خواهد بود که کشورهای موسوم به بلوک شرق از این تکنولوژی به مدت طولانی استفاده می کردند! ضمن آنکه در المپیک 2004 آتن، مسابقات قهرمانی در استخرهایی با فناوری NECON انجام شد.

برای استخرهای خصوصی NECON ، جذابیتهای ویژه ای دارد که مهمترین آنها عدم نیاز به نظارت دائمی است، به عبارت بهتر کار کردن با NECON آسان است. نه راه اندازی پیچیده ای دارد و نه هزینه های نگهداری و تعمیرات قابل توجهی دارد.

مزیت دیگر NECON استخرهای تفریحی – باغی است که در اطراف شهرهای بزرگ ایران فراوان هستند، این استخرهای دومنظوره به سادگی می توانند از NECON برای ضدعفونی آب بهره برده و هرزمان لازم شد آب استخر را برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند.

 در پایان خوب است به کاربرد یونهای مس و نقره در جکوزی هم توجه کنیم، در شرایطی که بدلیل دما و تلاطم آب ماندگاری کلر در آب حتی از استخرهای شنا هم کمتر است ، NECON عملکرد عالی دارد، فضای کمی اشغال می کند و عملکرد ساده و سرراستی هم دارد : بهترین راه حل برای جکوزی های کوچک خانگی.

فهرست
فراالکتریک پیشرو در بهینه سازی تأسیسات و فرآوری فیزیکی آب